Hoppa eindelijk! Stelt u zich voor, na een aantal maanden werken aan de nieuwe soft- en hardware voor een migratieproject breekt dan echt het moment aan om dé splinternieuwe installatie in bedrijf te stellen. Natuurlijk gaat dat niet van stel op sprong, maar de FAT op het DWG kantoor in Schiedam is goed verlopen. Er waren geen verassingen en de in bedrijfstelling van de installatie verliep voorspoedig!

Heel mooi allemaal, maar, de vraag is: hoe zorg je er nu voor dat de nieuwe installatie blijft werken, ook als we 10 jaar verder zijn? Wie kan ik bellen als er toch een keer een storing is?

Een geschikte oplossing

Bij DWG hebben we voor deze 2 vragen de juiste oplossing: namelijk onze service afdeling. Onze service afdeling bestaat uit een service coördinator en een aantal vaste service engineers, aangevuld met onze project engineers die roulerend een week servicedienst draaien.

Door deze organisatie zorgen wij ervoor dat zelfs een fabriek die 24/7, 365 dagen per week, in productie is, door DWG wordt bijgestaan als er een storing optreedt. Indien het echt nodig is kunnen we ook op tijd op de locatie zijn om de storing op te lossen.

Altijd een stap verder, dat is wat ons betreft service

Dat is niet alles! We gaan bovenop dit alles nog een stap verder. Een storing verhelpen is uiteraard goed, een storing voorkomen is veel beter! Daarom doen wij eerst een uitgebreide inventarisatie want wij zijn van mening, en de ervaring in de praktijk heeft ons geleerd, dat veel mogelijke storingen op voorhand al gezien en opgelost kunnen worden. Wij dragen na de inventarisatie al direct aandachtspunten aan en dit helpt grotere problemen op voorhand te temperen. We maken ook maar al te graag gebruik van de mogelijkheid om een van onze ervaren Lead Engineer een servicevideo te laten maken die op elk moment kan worden geraadpleegd door de service engineer van dienst. Hierdoor kan de service ook moeiteloos worden opgepakt door de nieuwe mensen bij DWG, dit zorgt ervoor dat de continuïteit bij bedrijven niet in gevaar komt.

Zo zie je maar weer; service is een vak en dat vak verstaat DWG!

Storingen worden ook in het administratiesysteem Topdesk opgeslagen, ook deze worden periodiek geanalyseerd. Hier komen vervolgens aanbevelingen uit.

Het periodieke bezoek van DWG om te kijken hoe de fabriek erbij staat en de evaluatie van het afgelopen jaar zorgt voor de “kers op de taart”.